En cartel

Iguana Teatre en el Teatre Roma de Alcúdia con ‘Woyzeck’

Tras su paso por el Teatro Tantarantana de Barcelona y el Teatre del Mar de Palma, Iguana Teatre presenta ‘Woyzeck’ en el Teatre Roma de Alcudia el 16 de agosto dentro del programa ‘Agos a la Fresca’ que organiza el ayuntamiento de la localidad mallorquina. La obra de Georg Büchner, dirigida por Pere Fullana e interpretada por Aina Cortès y Carles Molinet, es una exaltación de los seres miserables hasta el punto de convertirlos en héroes trágicos. El trabajo de Iguana Teatre trata la obra Büchner de una manera abierta, incorporando el público interesado en el proceso creativo.

 

Aquesta obra una exaltació dels éssers miserables fins al punt de convertir-los en herois tràgics. Franz i Maria són dos éssers maltractats per la vida i pels depredadors humans que es transformen, gràcies a la màgia de l’escenari, en personatges amb veu pròpia. Els pàries de la terra, que encara són presents en gran nombre a les societats avançades i que amb l’onada actual de desesper que la greu crisi econòmica ha produït, segueixen xisclant el seu desassossec i obliguen a escoltar de bell nou les seves veus trencades.

A la nostra proposta de muntatge Franz Woyzeck i la seva dona interpreten la historia que els va portar a l’autodestrucció i a la de l’ésser estimat. Es recreen tots els personatges des d’una poètica sense artifici ni retòrica i amb cruesa, no absent d’humor, que es transforma en un acte de redempció i d’exposició d’una realitat atemporal. Franz és botxí i víctima d’un destí que no pot evitar, com els grans herois tràgics, però mor sense entendre res, sense ser capaç de raonar i per tant de jutjar. En la seva misèria tot sembla ser ordinari: el dolor ja gairebé no fa mal de tan quotidià que és i la dominació no és una càrrega ni un desafiament sinó un joc trivial amb què es mata el temps.

La posada en escena vol expressar amb potència aquest món reduït en el qual la fricció permanent va igualant al científic amb la suposadament inferior rata de laboratori. En un to de cabaret negríssim amb entrades al grotesc i al bufó partint del llenguatge rabiosament poètic de Büchner. (Pere Fullana, director)

Mostrar más

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Botón volver arriba